CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 14, 2010

Man Vs Wild Bear Grylls review

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog.. mesti korang kenal kan siapa gerangan gambar di atas ni. Ha kalo korang nak tahu, ni lah aku.. Mohd Hairy. Hensem bukan?? *baik korang cakap hensem* ugut*

Hehe ok tak nak merepek panjang. Daripada aku merepek tak tentu hala baik aku makan kerepek lagi bagus. Perut pon kenyang kan. Agak-agak korang kerepek apa yang aku suka?? Ha jawab dalam next psot k hehe. Alamak merepek lagi

Ok, terus terang aku cakap, gambar kat atas ni bukan la aku. Tapi beliau ni memang dikenali ramai di dunia. Siapa yang tengok discovery channel tahulah beliau ni siapa. Beliau dikenali melalui rancangan Man Vs Wild, dan aku adalah salah seorang daripada fan beliau. Ok jom tengok gambar dulu.

agak kejam gak gambar ni

selamber dek je Bear ni makan ikan tu, mungkin sbb tu nama beliau Bear kot

Ha amacam?? Korang berani ke buat benda yang sama macam si Bear ni buat? Kalo aku, bile keadaan dah betul betul darurat kot baru aku boleh buat huhu. *Tak do dayo den do * huhu



Ok jom tengok profil ringkas Bear. Ok nama penuh beliau Edward Michael Grylls atau lebih dkenali sebagai Bear Grylls. Tak tahu kenapa orang panggil beliau Bear, mungkin sebab beliau ni dah macam beruang kot haha. Tapi sepanjang rancangan beliau yang aku tengok, beliau palng takut kalau berhadapan dengan beruang atau berada di dalam kawasan beruang. Dilahirkan pada 7 June 1974. Bear adalah seorang British adventurer, writer dan television presenter. Kagum tak? Hanya seorag selebriti TV tapi mampu melakukan ikhtiar hidup di kawasan yang liar dan terpencil.

Sebenarnya Bear pernah mendapat latihan dalam skuad khas tentera dan beliau telah menjadi chief squad termuda ketika berumur 35 tahun. Lebih kurang macam komando la. Beliau ni mmg expert. Kalo aku masuk hutan, lalu sebelah kayu balak, aku nampak kau balak jela, tapi kalo Bear kalau beliau tengok kayu balak, beliau nampak rakit. Aku memang kagum betul dengan Bear ni.

Kalo korang nak tahu, Bear adalah orang Britain termuda yang menawan Gunung Everest. Mase tu umur Bear baru 23. Muda kan?? Korang umur 23 dapat tawan apa?? Haha. Aku umur 23, gunung berlumut pon aku tak dapat tawan lagi. Yang dah tawan gunung Kinabalu tu, tahniah untuk korang.

Mungkin korang ada yang tak tahu pasal rancangan Man Vs Wild. Ok, rancangan ni adalah sebuah rancangan yang mengajar kita tentang cra untuk ikhtiar hidup dalam hutan kalo tersesat. Memang useful betul apa yang bear baeritahu dalam rancangan ni dan aku sangat sangat kagum dengan beliau. Ok jom tengok sikit pasal cite ni

http://www.youtube.com/watch?v=X-YsSINT75c

http://www.youtube.com/watch?v=4Tdlh4zlhjY



ok sampai sini je.. amacam ada macam man vs wild tak?? @_@


2 cetusan pandangan:

mumu maira said...

err.. gmb last tu comel sgt.. haha.. takde rupe org yg sggup mkn ikan idup.. letakla gmb gns sket ;p hihi..

mohd hairy said...

hehe ish xleh letak gambar ganas2, nanti orang takut nak baca blog ni.. ok la tu, manis pe senyuman tu hihi