CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 2, 2009

Pendidikan Luar

ok guys.. post kali ni nak citekan sket tentang program PL yang dijalankan di Pulau Sibu pada 21 smpai 26 hb April 2009 yang lalu.. apa yang aku boleh cakap program ni sangat sangat sangat menyeronokkan!! huhu.. dalam program ni.. aku banyak belajar benda-benda baru.. bukan belajar pasal absailing, kayak tu sume. Benda-benda ni memang la ada dalam silibus.. tapi yang aku nak highlight kan kat cni, aku banyak belajar benda-benda hidden yang ada dalam PL. aku belajar cara pengurusan team, belajar meraikan tetamu, belajar nilai-nilai kesopanan banyak la benda lagi. banyak nak senaraikan ni termasuklah belajar menjadi seorang manusia yang matang dari segi pemikiran dan sebagainya Umur pon dah 22 tahun, kenela belajar jadi matang huhu. Opsyen lain mesti slalu fikir, best sangat ke PL?? so untuk kawan2 aku yang membaca post ni, yang berlinan opsyen, aku nak bgtau sket.. PL kita x sama.. PL untuk PJ's student berbeza ngan opsyen lain. sangat challenging.


so aku nak cite sket ape aktiviti yang kami buat selama 6 hari kat Pulau Sibu. ok, kat sana kami ada absailing, kayak, rescue kayak n ekspidisi, orienteering, camp craft, snorkeling, kembara and yang paling challenging dalam idop aku ialah solo camp ataupun ikhtiar hidup. Nama pon solo camp kompom la sorang2 kan huhu. Terus terang cakap aku ni mmg x suke tempat yang gelap gelita tanpa sebarang cahaya. Tapi malam tu nak xnak kene la masuk, tapi aku still maintain cool walaupun dalam hati debar, cool kene ada. Kalo aku gelabah cmne nak idopkan api sob sob sob
Alhamdulillah la sebab aku bole survive malam tu. Tapi aku rase aku x perform well kot, mungkin sebab baru first time jmp keadaan mcm tu. Keesokan harinya waktu siang, aku datang balik tempat aku tido malam tu.. MasyaAllah kecik nye huhu.. kecik rupenye tempat aku.. tp bile malam semua jadi besar, semua jadi jauh huhu

aku sedang berdiri di atas gerbang camp yang sgt cantik

so kat cni aku nak ucapkan thanx to all my classmate.. u'll rock hehe.. walaupon ade la bebrapa orang yang spoil kan team tp xpe.. thanx atas kerjasama yang korang berikan, team spirit yang korang tunjukkan aku sangat-sangat appreciate.. hope pasni kite semua leh perform well lagi.. kepada yang spoil kan team.. sedarlah.. don't act like u r the perfectionist.. we're in one team.. u should think for the performance of the team, not ur individual performance ok.. belajar la banyak lagi, teruskan berfikir, kurangkan main, serius dalam kerja ok.. thanx sekali lagi, i love u all!!

5 cetusan pandangan:

Azray said...

Betol weh,memang opsyen PJ punye PL tougher than other opsyen...serius! Aku bangge jadi orang PJ maaa...
-kat PL nie aku blaja care nak hidupkan api...yang tu sangat berharge dowww! sblom nie xpnah tau pun mcm tu rupenye care nak hidupkan api yang betul...
ketua PL xlemau ah! hehehe...=)

mohd hairy said...

haha bagus bagus.. ini antara anak buah yang patut dicontohi.. haha

shiver14 said...

org yg spoilkan team..
hahah!
semoga mereka insaf..

mohd hairy said...

e'eh gelak pulak budak kecik nih

树婆婆 said...

erm..can't imagine how to survive in solo camp..but if got chance, hope can experience it just for one hour...