CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 25, 2009

mahu pulang...


salam bicara.. hari ini ku rasa amat panas sekali.. panasnya menggigit-gigit kulit yang sememangnya sudah hitam di mamah mentari.. lalu ku bukakan jendela bilikku dan angin sepoi-sepoi bahasa bertiup.. walaupun asrama ku terletak bersebelahan dengan sebatang hiway yang amatlah sibuk.. namun fikiran ku kosong.. tenang.. lalu ku layan angin sepoi-sepoi bahasa yang bertiup manyapa tubuhku.. keteguk air minerul jenama bleu yang baru ku beli di kedai Aki untuk membasahkan tekakku yang agak kering.. perasaannya seperti terjun ke dalam air terjun niagra.. ahh sejuknya.. kemudian ku mengelamun lagi.. besok adalah hari pperiksaan.. tetapi ku tiada mood untuk menstadikan diri.. adakah ini bermakna ilmu ku sudah penuh di dada?? atau adakah aku semakin malas??.. aku buntu.. tiada jawapan yang mampu kuberikan.. bayu masih menyapa tubhku dengan lembut dan gentle.. adakah angin cuba menyampaikan sesuatu kepada ku?? bak kata lirik lagu.. " angin kau nyanyikan lagu.. ntuk permataku lalalala~~" masih terngiang2 lagi lagu itu di telingaku.. sangat syahdu.. aku masih memikirkan adakah orang lain pon berperasaan seperti ku juga?? aku tidak mengerti.. kenapa perasaan ini hadir di kala waktu-waktu begini.. tapi ku suka.. kerana ianya membuatkan ku tenang dan damai.. ku lihat jam di tangan.. menunjukkan 3.00 p.m.. ku terhenti dari lamunan.. dan kucuba tabahkan diri menghadapi segala yang berlaku.. ku perlu sabar.. sabar menanti.. ianya pasti akan tiba jua.. tunggulah.. satu hari nanti ku pasti PULANG..

5 cetusan pandangan:

'Cikgu Padi' said...

jika kita menghadapi masalah cuba atasi dengan berkhemah...mendiamkan diri dan memendam perasaan bukan lah suatu pilihan yang tepat...cube espresikan setiap perasaan melalui cara kita selesa..sebagai contoh, bertanya dengan teman2, bermunajat kepada yang yg Esa atau bercerita dengan insan yg memahami kita seperti ibu atau kekasih..tenang..kau pasti bahagia..

mohd hairy said...

thanx 4 da advice cikgu padi.. =) Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut.”

QaYYum MieJiFans said...

sejuk je aku masuk blog ko ni along....

Nurul Hidayah Isnin said...

aku pn...same qayyum..
m'gigil dah aku ni..

ermm..tp berkhemah 2 apa ek ckgu padi? camping ke?

ha betul 2..kalo ade prob kn..
cte la kt mak..(bukan mak nyah)cnfrm tenang..selain 2 cm besela..dktkn diri pd tuhan..

pas2 watla xtvt yg ko ske..
cth:karaoke b'sama dek yah!! :-)

NORFARAH NADIA said...

Angin nyanyikanlah lagu untuk permataku tenang selalu
Bayu sampaikan berita aku kini ceria aman dan bahagia..